Philips SHAVER Series 9000 SensoTouch RQ 1280/21

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 SensoTouch RQ 1280/21 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Kempke 26-02-2016

Scheerapparaat net geen 26 maanden in gebruik, vervolgens gaat het defect. Weinig gebruikt omdat ik ook regelmatig "nat" scheer met een mesje. Contact opgenomen met de klantenservice van Philips. Hier kreeg ik te horen dat de verwachte levensduur van dit apparaat 24 maanden is en tevens buiten de garantieperiode van 24 maanden viel. Zij deden niets, ook geen coulance regeling. Dit was dus mijn LAATSTE Philips product. Wanneer Philips van mening is dat een dergelijk (duur) apparaat een verwachte levensduur heeft van 24 maanden zouden ze dat ook in de advertentie mogen vermelden. Ik denk dat ze er dan niet veel meer zouden verkopen.

Henry van der Burgh 27-02-2016

Hoi Kempke,

Ook voor mij nooit geen Philips scheerapparaat meer. Ik vind het natscheren trouwens veel fijner en een veel beter resultaat hebben. Ik geniet nu van de rust die het geeft als je 's ochtends de tijd neemt voor goed natscheren en inzepen. Gebruik nu zelf een Feather DS straight razor en Dr. Bronners zeepblok. Met deze zeep kan je gewoon zien waar je scheert.

Henry van der Burgh 07-08-2015

Ik had de sensotouch gekocht voor een sneller, gladder en zachter schaarresultaat. Helaas, het scheren duurt bij mij in ieder geval zeker 2 keer zo lang als met een handscheermesje. De scheerkop was vrij snel bot en ook krijg ik een geïrriteerde huid van dit scheerapparaat. De accu loopt ook vrij snel terug, dat wil zeggen dat na elke oplaadbeurt de maximale scheertijd van 60 minuten snel terugloopt naar zo'n 40 minuten. Ik had via een aktie zogezegd 2 jaar garantie op het scheerapparaat en de scheerkop, maar helaas ze kunnen mijn gegevens niet meer vinden bij Philips en na 1 jaar gebruik scheerkop voor eigen rekening. Daar sta je dan met je zuurverdiende geld door de goot..... De reinigingsmachine gaf wel een lekker fris gevoel, maar het bijvullen met de speciale vloeistof is een zeer kostbare zaak. Nu dus een nieuwe scheerkop kopen? Dacht het niet, voor mij zeker geen Philips meer. Trap er niet in, dit is geen wereldklasse die je mag verwachten voor dit geld. Ik ga over op handscheren, wat voor mij een beter resultaat geeft in minder tijd, of ik ga over op een Panasonic scheerapparaat.

Henry van der Burgh 25-11-2015

Ook Coolblue geeft niet thuis met de garantie. Zij geven aan alle informatie ter afhandeling naar het emailadres van mijn registratieformulier te zenden. Wanneer ik aangeef dat ik dat emailadres niet meer gebruik laten zij gewoon niets meer horen. Totaal waardeloos. Geen goede scheerresultaten en van de garantie van Philips en Coolblue hoef je dus ook al niets te verwachten. Hoef daar niets meer te kopen. Ik heb een hele tijd gespaard voor dit scheerapparaat en heb geen enkel bevredigend resultaat. Daar had ik jarenlang plezier van kunnen hebben met gewone handscheermesjes, of gewoon een ander merk scheerapparaat bij een andere winkel. Voor mij geen Philips meer na jaren trouwe klant te zijn geweest. Ook Coolblue ziet mij niet meer terug als klant...

jaapNL1955 13-02-2015

Ik heb dit apparaat nu 1,5 jaar en het scheerresultaat is gewoon goed, tondeuse werkt ook prima het apparaat licht fijn in de hand al moest ik er eerst wel even aan wennen. Er zit een reinigingssysteem bij welke goed en makkelijk werkt ( de reinigingsvloeistof is wel prijzig)
Jammer dat de accu van een niet al te beste kwaliteit is, nu na 1,5 jaar al 16% van zijn capaciteit verloren.

Donald Cerpentier 21-10-2014

Ik heb het apparaat nu 3 jaar. Je moet lang scheren voor de haartjes daadwerkelijk van je gezicht zijn. De tondeuse is goed.
Dit apparaat kan gereinigd worden in het jet-clean systeem. Of er toegevoegde waarde is t.o.v. het vroegere alleen smeren van de scheerkoppen, vraag ik me af. Die vloeistof is erg duur.
De accu laadt na verloop van tijd steeds minder op. Hij begon op 60 minuten, maar binnen 3 jaar is dat niet meer dan 25 minuten. Na iets meer dan 3 jaar is de accu kapot. laten repareren en de accu vervangen kost me minstens 100 euro. Dan te bedenken dat het apparaat me 269 euro heeft gekost met alles erbij. Ik zou het apparaat los willen kopen maar dat kan weer niet. Kortom ik baal van dit apparaat. Die 2 S-en van Sense & Sensitivity betekenen voor mij Snel Stuk.

Mr tony 15-01-2014

Ik scheer nu ongeveer 3 maanden met dit scheer apparaat en ben dik tevreden over de scheer resutaten en de cleanjet werkt perfect.
wel voor dat je de scheerapparaat in de cleanjet zet even onder de kraan de haren er uit spoelen .
ik lees dat er mensen zijn die last hebben van de accu je kunt dit voorkomen door de stekker uit het stopcontact te halen als de accu vol is

jaapNL1955 13-02-2015

Jouw tip over de accu is onjuist, ik doe dit al van af het begin van dat ik hem gebruik en toch een probleem met de accu. ( zie hier boven). Ik hoor je wel weer als je hem wat langer heb.

majansen71 30-12-2013

Ben erg tevreden met dit scheerapparaat. Ben sinds kort overgestapt naar elektrisch en het bevalt prima.
Dit Philips apparaat scheert super glad en snel. Opmerking heb ik wel, de trimmer is wat aan de kleine kant.

vonkentrekker51 21-10-2013

Teleurgesteld in de RQ1280 van Philips omdat die er plotseling mee ophield. Na 'n volle accu-lading van 60 minuten, aftellend terug naar 30 minuten valt die in een ontlading en stopt ermee en is leeg. Philips medewerker zegt dat ik naar de handelaar moet gaan waar ik 'm gekocht heb, die zeggen: reparatie is te duur !!! Na 3 jaar plezier gehad te hebben beland het scheerapparaat van 349,00 euro die dan in de prullenbak. Het was tot nu toe voor mij het mooiste en beste scheerapparaat aller tijde. Valt mee tegen van Philips en misschien staat dit nog velen van jullie te wachten die nu nog 4 x 10 geven. Was in "hart en ziel " 'n Philips-fan tot vandaag. Maar weer terug naar 'n Braun dan. Jammer.

beertjes 14-12-2012

Een goed scheerapparaat van philips maar helaas de reistas daar past de scheerapparaat moeilijk in en de oplader past er niet in dat vind ik een groot minpunt omdat ik veel in spanje op vakantie ga en het is slapetas die eigelijk moet weggooien.
Waarom niet iets sterkers philips zo duur apparaat philips doe er een kistje om heen net als vroeger in hardetas.
groetjes John

Mar00008 22-05-2012

Geweldig scheerresultaat.
Enorm beweegbaare kop ideaal!
Makkelijk in gebruik!
En door de Li-ion accu gewoon geen verlies.
Ik zag dat hier sommige problemen mee hadden, voor hen zou ik zeggen zodra de accu vol is van de lader halen en de lader uit het stopcontact ook nog een stuk beter voor het mileu en de portomonee!

Verik 12-08-2011

Ik heb dit apparaat een maand in bezit. Sinds vorige week reeds gemerkt dat de batterij niet meer voor de volle 100% oplaadt. Momenteel 58 min. als max. Wat ik eigenlijk onaanvaardbaar vind voor een scheerapparaat van deze prijs. Ik besef weldegelijk dat een batterij na bepaalde tijd van z'n capaciteit verliest, maar al na een maand? :-( Ik heb een stevige baardgroei, wat wil zeggen dat ik me 2x per dag hoef te scheren als ik echt een gladde baard wil behouden. Met mesjes scheren blijft nog steeds het beste, naar m'n mening. De cleaning kit vind ik best handig, en het apparaat ligt makkelijk in de hand. Opdruk 'sensotouch 3d' is ondertussen ook al zo goed als verdwenen. Degelijkheid kan ik moeilijk beoordelen na een maand, maar aangezien de batterij nu al van z'n kracht verliest... denk ik niet dat dit apparaat jaren zal meegaan. M'n vorig coolskin apparaat doet het nog steeds, en laadt nog prima op ook. (dateert van 2009)

LWaanders 23-07-2011

Na 15 jaar was mijn oude philips echt op. De accu was natuurlijk niet meer goed, maar scheren deed hij nog prima. Toen hij er eindelijk mee ophield werd het tijd voor een andere. Philips uiteraard. Ik heb een gemiddelde baardgroei en wilde weer een apparaat waar ik lang mee zou kunnen doen. Ik werd gelokt door de mogelijkheden van de RQ1280.
Het scheerresultaat vind ik redelijk goed, maar echt niet zo geweldig zoals hier vaak wordt beweerd op KK. Je moet vaker over dezelfde plek om het echt glad te krijgen,,maar dan heb je meteen weer grotere kans op huidirritatie. Uiteraard haalt dit apparaat het qua gladheid niet bij het mes. Ik vind het scheerresultaat vergelijkbaar met mijn oude apparaat, misschien ietsjes beter.
Ik heb het nu 4 maanden en heb hem iedere 2 weken opgeladen met de spoeler. Nu komt het punt over de degelijkheid/duurzaamheid. Ik haalde hem uit de houder en zag nog 55 minuten scheren, want de accu gaat na die 4 maanden al niet meer tot 60 minuten, 8 % verlies dus nu al. Ik zag op het display een seconde teller aflopen en alle lichten van het display oplichten en het apparaat werd weer zwart. Hierbij had ik de aan/uit toets niet ingedrukt. Ik wilde hem aanzetten om te gaan scheren, maar hij doet niks meer.
Als ik hem in de houder plaats, dan gaat hij wel spoelen en laat het display an afloop de 55 minuten scheertijd zien, maar aangaan doet hij niet. Ik heb hem geprobeerd te deblokkeren door de aan/uit 3 seconden in te houden, maar hij reageert nergens op. Ik heb 2 chatsessies gehad met Philips. In de eerste sessie werd mij geadviseerd hem nog eens in de spoeler te zetten en dan 6 uur te wachten (droogtijd), want als je hem er eerder af zou halen zou hij blokkeren... Gedaan, maar geen verbetering. 2e chatsessie aangegaan en nu moet ik het ter reparatie opsturen, ben ik het dus een tijd kwijt en moet ik weer met mes gaan scheren. Philips vindt een coulance regeling voor een scheerapparaat van 300 euro na nog geen 4 maanden niet nodig en ruilt dus niet om.
Al met al een redelijk scheerapparaat met mooi design, matige accu en nog slechtere elektronica aan boord. De chat mogelijkheid is eigenlijk een wassen neus, ik heb een loze tip gekregen en moet hem uiteindelijk toch nog weg door voor RMA.

icaro 28-05-2011

Ik heb een zware baardgroei en als ik mij had geschoren had ik altijd het gevoel dat het niet glad was, maar scheren met de RQ 1280, is dat voorbij, scheert lekker zowel nat als droog. makkelijk in gebruik en schoon te maken. handig is ook de aparte standaard/oplader met zuignopjes. Ik vind het een aanrader.

J.Saija 11-03-2011

Tot heden scheert hij heerlijk glad zowel nat als droog, wel aan de dure kant maar mijn vorige Philips had ik ook 25 jaar. Zonder problemen.

Peter1982zz 07-03-2011

Ik heb dit scheerapparaat nu een maand in mijn bezit en ben er zeer over te spreken. Het design sprak me ten eerste aan daarbij voelt het apparaat heel degelijk aan. Nu het belangrijkste het scheerresultaat, ook hierover ben ik te spreken. Heb hiervoor een ander Philips scheerapparaat gehad en men heeft het product goed doorontwikkeld.

claudioo 12-02-2011

Sinds een paar dagen de RQ 1280 in gebruik wat een fantastisch apparaat,is zowel droog als nat te gebruiken
Hiervoor gebruikte ik de HQ8040 met gel,ook naar tevredenheid maar de RQ 1280 scheert nog gladder.
Alleen het reinigen heb ik nog niet uitgeprobeerd

Henk TDM 09-02-2011

Na een paar weken geeft dit apparaat een zeer goed scheerresultaat. Aangezien het scheerhoofd gemakkelijk verwijderbaar is de trimmer goed te gebruiken. Over de degelijkheid kan ik nog niet zoveel zeggen, moet nog blijken. Wel kan ik zeggen dat de kwaliteit van de opdruk (merk en type) na een maand bijna geheel is verdwenen.
Verder is de oplaadunit niet echt handig indien je op reis bent; inpluggen van de lader rechtstreeks op het scheeraparaat is handiger.

Naam10000001 06-02-2011

De RQ1280 scheert erg goed, enige kleine minpuntje is dat de oplader aangesloten dient te worden op de standaard (en niet rechtstreeks op de RQ1280)

Gijs van Maanen 06-02-2011

Het scheerapparaat scheert prima
Het geluid is goed
En het heeft een een goede grip
Makkelijk te onderhouden.

Ed Zwart 03-02-2011

Het nieuwe scheerapperaat van Philips de RQ 1280 cado gekregen met kerst 2010, scheert geweldig zowel nat als droog. Heb mijn oude handmatige mesjes maar ook direct weg gegooid. Het apperaat ligt geweldig in de hand en is ook nog ligt van gewicht. Wat mij het eerste opviel was het weinig producerende geluid t.o.v. van mijn oude Philips-apperaat. Kan tijdens het scheren weer praten in de badkamer. Wat mij tegenviel was dat er geen beschrijving bij zat, alleen maar stripfiguurboekje waar ik niet helemaal wijs uit kom.

Bakie 30-01-2011

De nieuwe Philips RQ1280 scheert perfect. Zo'n goed apparaat van Philips heb ik niet eerder gehad. Ik twijfelde eerst vanwege de prijs, maar ben blij dat ik 'm heb gekocht. Had voorheen altijd geirriteerde huid na het scheren, maar heb nu nergens last van, zowel bij droog als bij nat scheren niet.

Tvdg54 26-01-2011

Een fijn scheer apparaat scheert goed glad zonder al te veel moeite.
Ik vind wel dat de behuizing erg kraakt en daardoor wat goedkoop en zwak aandoet.
Jammer want het is bepaald geen goedkoop apparaat maar ik vind het qua scheern resultaat wel zijn geld waard.

Seattle95 26-01-2011

top apparaat, de scheerprestaties zijn echt top, zowel nat als droog. Voor de elektrische scheerder, kan niet beter. Geld meer dan waard tot op heden. Ook de snellader is handig, fraai design, met duidelijke indicaties op apparaat zelf.

John HG 25-01-2011

Vijf jaar geleden heb ik een een Philips scheerapparaat uit de HQ 8000 serie gekocht, wat voor toendertijd een goed resultaat opleverde.
Echter de beloftes in de reclame over de vermeende prestaties van de RQ1280 hebben mij doen besluiten om het nieuwste Philips scheerapparaat aan te schaffen voor een nog beter scheerresultaat. En inderdaad dit is het geval, hij droogscheert gladder dan ooit tevoren.

Wie in drie minuten glad geschoren is (bij lichte baardgroei), zal de aanschaf van de RQ 1280 als een aanwinst ervaren. Bij mij duurt een scheerbeurt minimaal 10 minuten hetgeen de gebruiksduur van de scheerkop naar alle waarschijnlijkheid zal reduceren en bij een reis langer dan een week, moet de oplader ook in de koffer - de reisstandaard voor de oplader is wel erg groot. Daarom besloten om de HQ8000 (120 minuten scheren) maar mee te nemen op zakenreizen in de toekomst.

Een prima apparaat maar wel met wat verbeterpunten. Degelijkheid moet zich nog bewijzen.

albert_1 24-01-2011

Prima scheerapparaat met een goed scheerresultaat. Hiervoor had ik ook een Philips, maar deze overtreft mijn verwachting. Mijn kin voelt gladder aan en mijn huid raakt minder geirriteerd.

De mogelijkheden van het apparaat zijn wat je van een scheerapparaat mag verwachten. Het extra bakje met een wet-dry functie maakt je scheerapparaat weer tip-top in orde voor de volgende beurt. Erg handig dat je 'm onder de douche kunt gebruiken en nat kan scheren.

Het gebruikersgemak is uitstekend. Hij ligt lekker in de hand en heeft een goede grip. Geen ge-klungel met snoertjes aan het scheerapparaat zelf, plaats hem makkelijk in zijn vaste lader en hij laad direct op.

Ik heb het apparaat nu ruim een maand. Het voelt degelijk aan en is spatwaterdicht. Het afnemen van de scheerkop ziet er degelijk uit. Schoonmaken van de koppen is ook erg gemakkelijk en de sluiting ziet er stevig genoeg uit.

ppv 20-01-2011

prima apparaat waarbij de techniek om de koppen onafhankelijk van elkaar te laten bewegen in het oog springt en helpt een goed (lees:glad) scheerresultaat te bereiken